۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

گلستان واژه های انگلیسی-ترجمه لغات کتاب ۴۰۰۰

یکی از منابع عالی در زمینه لغت انگلیسی کتابهای 4000 Essential English Words می باشد این مجموعه به طور گسترده در سایت های ایرانی برای دانلود قرار داده شده است. در این پست سه کتاب گلستان واژه ها که ترجمه از لغات و جملات سه کتاب اول این مجموعه می باشد را در اختیار زبان آموزان قرار داده ایم.

ادامه مطلب

دانلود Cambridge Vocabulary for IELTS

یکی از کاملترین و مناسبترین کتاب های یادگیری لغت برای شرکت در آزمون آیلتس، کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS می باشد. این کتاب لغات جدید و با اهمیت را از طریق شنیدن و خواندن متون مرتبط با آزمون آیلتس آموزش می دهد. در ابتدای کتاب نحوه برگزاری آزمون آیلتس و زمان بندی و نمره دهی آن معرفی شده است.

ادامه مطلب

داستان کاپیتان و ماهیگیر به انگلیسی و فارسی

The cautious captain of a small ship had to go along a coast with which he was unfamiliar, so he tried to find a qualified pilot to guide him. He went ashore in one of the small ports where his ship stopped, and a local fisherman pretended that he was one because he needed some money. The captain took him on board and let him tell him where to steer the ship. After half an hour the captain began to suspect that the fisherman did not really know what he was doing or where he was going so he said to him,' are you sure you are a qualified pilot? 'Oh, yes' answered the fisherman.' I know every rock on this part of the coast.' Suddenly there was a terrible tearing sound from under the ship. At once the fisherman added," and that's one of them."

ترجمه:

کاپیتان هوشیارِ یک کشتی کوچک مجبور بود در امتداد ساحل دریایی که ناآشنا بود حرکت کند. به همین دلیل سعی کرد یک ناخدای شایسته پیدا کند تا او را راهنمایی کند. او کنار یکی از بندرهای کوچکی که کشتی اش توفق کرد، رفت. یک ماهیگیر محلی طوری وانمود کرد که یک ناخدای شایسته است زیرا به مقداری پول احتیاج داشت. ناخدا او را به هیئت مدیره برد و اجازه داد که به او بگوید کشتی را کجا هدایت کند.بعد از نیم ساعت کاپیتان شروع به (بد)گمانی کرد که ماهیگیر واقعا نمیداند چه می کند و به کجا می رود. پس به او گفت: آیا مطمئنی یک ناخدا شایسته هستی؟ ماهیگیر جواب داد: بله من همه سخره های ساحل را می شناسم. ناگهان صدا پاره شدن از زیر کشتی آمد. به یکباره ماهیگیر افزود: و آن یکی از همین سخره هاست



آخرین مطلب
پربیننده ترین مطالب